Vi er et verifisert TikTok byrå

TikTok er en sosial nettverkstjeneste for videodeling som gjør det mulig for brukere å lage korte videoer, vanligvis fra femten sekunder til tre minutter i forskjellige sjangre.
Snakk med oss om TikTok

Annonsering i TikTok

Med over 1 milliard månedlige aktive brukere som spenner seg over 150 land er TikTok den nye markedsførerens drøm. Det er også det syvende største sosiale medienettverket i verden. Enten du vil selge flere av produktene dine eller drive målrettet trafikk til nettstedet ditt, kan TikTok-annonsering gi deg god avkastning på annonsekostnadene dine. Å plassere annonsene dine på TikTok vil hjelpe deg å nå et ungt, levende publikum.

Hvem er TikTok ads for?

Den er spesielt laget for bedrifter som ønsker å engasjere målgruppen sin. Gjennomsnittlig engasjementsgrad for TikTok er 29 %. Det vil også interessere deg å vite at 90 % av TikTok-brukere besøker appen mer enn én gang om dagen, og de bruker i gjennomsnitt 52 minutter per dag. Dette gjør TikTok til den beste plattformen for publikumsengasjement.

Hvis du selger til den yngre generasjonen, vil du sannsynligvis gjøre det bra med TikTok-annonsering. Dette er fordi 50 % av det globale TikTok-publikummet er under 34 år med 26 % mellom 18 og 24 år. Imidlertid er det fortsatt mange muligheter for å nå ulike aldersgrupper.

Hvorfor TikTok-annonsering?

1. TikTok er dominert av generasjon Z-publikum

Som med alle annonseringsplattformer, er ikke TikTok-annonsering for alle merker. Det er viktig å vurdere målgruppen din og finne ut om de bruker plattformen (husk at den i stor grad domineres av Gen Z og Millennial-publikum). Hvis måldemografien din er Baby Boomers, er kanskje ikke TikTok-annonsering noe for deg.

2. Effektiv rekkevidde og engasjement

TikToks publikum spenner over mer enn 150 land, og det er en av de mest nedlastede appene over hele verden i 2020. I tillegg kan TikTok-annonser også plasseres på plattformens andre produkter.

3. Målrett dine potensielle kunder nøyaktig

TikTok lar deg målrette mot akkurat den rette målgruppen ved å bruke alder, kjønn, plassering, interesser og mer. Du kan også opprette egendefinerte målgrupper og lookalike-målgrupper for å nå ut til folk som dine eksisterende kunder.

Ulike typer av TikTok-annonser

TikTok Top View Ads

Top View Ads dukker opp så snart brukere åpner TikTok-appen og tar over skjermen i noen sekunder og deretter endres til en feed-videoannonse. Det presenterer merkevaren din på den beste plasseringen av TikTok, som fanger brukerens fulle oppmerksomhet med video, lyd og fortelling. Det er en effektiv måte for å skape massebevissthet og øke salg.

TikTok In-Feed Ads

TikTok In-feed-annonser er videoannonsene som vises i den naturlige videostrømmen når brukere blar gjennom "For deg-siden". De blander seg godt med TikTok-feeden. Med In-feed-annonser kan brukere like, kommentere, dele og samhandle med TikTok-annonsene på samme måte som organikse innlegg.

TikTok Branded Hashtag ads

Branded Hashtag ads er en annen populær annonse på TikTok. Det innebærer å invitere TikTok-fellesskapet til å engasjere seg med merkevaren din. Be brukere om å filme seg selv når de utfører noe som en dans eller gjør noe i tråd med produktet og legger det ut med en definert hashtag. Når brukere klikker på hashtaggene, fører det dem til landingssider på TikTok og en samling av andre TikToks-videoer fra samme hashtag. TikTok hashtag-utfordringer oppmuntrer til engasjement og merkevarebevissthet.

TikTok Branded Effects ads

Branded Effects ads lar bedrifter lage en annonse med sitt eget tilpassede filter på appen. Det er skreddersydde delbare klistremerker, filtre og spesialeffekter, og fungerer som en god og morsom måte å gjøre det mulig for brukere å engasjere seg i merkevaren din.

4 tips for TikTok annonsering

TikTok oppfordrer merker til å være autentiske og originale. Dette betyr at reklamene dine, for eksempel bilder og videoer, bør samsvare med merkevarebildet ditt, og at publikum må finne det engasjerende. I følge TikTok bør seriøse merkevarer ha seriøse annonser, trendy merker bør ha trendy annonser.

Å være autentisk og original kan bety å vise bedriftens innhold bak kulissene eller i øyeblikket. Dette vil også øke engasjementsgraden din.

Influencer-markedsføring har vokst enormt den siste tiden. Det er for tiden en industri på 5-10 milliarder dollar. Dette er grunnen til at 17 % av bedriftene bruker over halvparten av markedsføringsbudsjettet sitt på influencere.

Men hvis du ønsker å få den beste avkastningen fra TikTok-annonsene dine ved å bruke influencere, sikrer du at influenceren er en som naturlig vil bruke produktet ditt. Målgruppen deres må være på linje med din for å kunne selge. Sørg for at de har et høyt antall følgere og engasjement som likes og delinger.

Ikke stopp på influencer-markedsføringsnivået, bruk innholdet på nytt og bruk TikTok-annonser for å øke det. Dette vil bidra til å øke avkastningen.

Vil du gjøre videoene dine synlige på TikTok? Bruk populære hashtags og sanger. Brukere lager mer innhold enn noen gang før. Dette betyr at det dukker opp nye trender daglig, og du bør søke etter dem. De kan bidra til å øke rekkevidden din. Hvis du lager en video basert på en populær hashtag, er sjansen stor for at du når et bredere publikum.

Du kan finne hashtags ved å gå til TikTok-oppdagelsessiden. Bla gjennom siden for å finne trendende hashtags og sanger du kan bruke. En god ting med dette er at det kan bli forsterket på "For deg-siden". Sørg også for at du bruker hashtags som er relevante for innholdet ditt. Dette vil gjøre det mulig for TikTok-algoritmen å vite hva innholdet handler om og vise det til relevante personer som vil engasjere seg i det.

FOMO – Fear of Missing Out er en strålende markedsføringsstrategi å bruke på TikTok-annonsene dine. Dette vil hjelpe deg å generere engasjement på grunn av tidsbegrensningen. Brukere vil være redde for å gå glipp av noe, og de vil engasjere seg umiddelbart. Uten dette kan brukere alltid overse annonsen med et løfte om å sjekke senere, noe som kanskje aldri vil skje.

Snakk med oss om TikTok

Vi tar gjerne en prat for å se hvordan vi kan hjelpe deg.