4 tips for TikTok annonsering
TikTok anbefaler at videoer forblir "positive, autentiske og inspirerende." Dette er ikke stedet for å teste ut det mørke og humørfylte innholdet ditt eller bruke et hardhendt salgsargument. Du vil heller ikke ha en video som ser for "produsert ut".
Prøv å bruke brukergenerert innhold i annonsene dine for å holde dem virkelig autentiske.
I stedet for å bruke én type video, eller svært lignende videoer, bytt litt på stilen. TikTok foreslår at du oppdaterer annonsen din hver syvende dag for å unngå "ad fatigue".
Her kan det være lurt å lage flere forskjellige videoer, som sørger for at budskapet i kampanjen blir formidlet på flere måter.
Videoannonser kan være opptil 60 sekunder lange, men TikTok anbefaler å holde dem til 21–34 sekunder. Gjør de første 3 til 10 sekundene spesielt iøynefallende og engasjerende for å unngå å miste seere. De beste TikTok-annonsene fremhever budskapet eller produktet i løpet av de første 3 sekundene.
FOMO – Fear of Missing Out er en strålende markedsføringsstrategi å bruke på TikTok-annonsene dine. Dette vil hjelpe deg å generere engasjement på grunn av tidsbegrensningen. Brukere vil være redde for å gå glipp av noe, og de vil engasjere seg umiddelbart. Uten dette kan brukere alltid overse annonsen med et løfte om å sjekke senere, noe som kanskje aldri vil skje.