TikTok Masterclass for bedrifter

TikTok er ikke lenger en plattform du har råd til å overse. Etter å ha spesialisert oss på hvordan bedrifter burde tilpasse seg kanalen, har vi sett hvilken enorm verdi TikTok kan ha.

Join over 4,000+ students
Dette får du tilgang til

Et malverk for å lykkes på plattformen

I over 6 måneder har vi jobbet med å samle absolutt all vår kunnskap om hva som gjør at noen bedrifter oppnår suksess på TikTok, og pakket dette sammen i et videoprogram på 7 timer. I dette programmet vil du få opplæring i alt det du trenger for å lykkes på plattformen.

Gjennom programmet vil du oppdage potensialet som ligger i din egen bedrift, og lære å bruke det for å gi merkevaren din en sterkere posisjon.

TikTok sin plass i det digitale landskapet

Med over 1,3 millioner brukere i Norge, hvor over halvparten er mer enn 24 år, er TikTok mer enn bare en plattform for de unge. Plattformen representerer fremtiden for engasjerende markedsføring og for bedrifter som vil være i forkant blir det stadig tydeligere: TikTok er en arena man ikke kan overse.

01
02

Innsikt og erfaring fra tusenvis av videoer

Ved å produsere, publisere og analysere over 1000 videoer for våre kunder, inkludert bedrifter som Aprila Bank, Active Education, Foto.no og Anton Sport, har vi vært på førstelinjen i utforskingen av hva som fungerer, hva som fenger, og ikke minst, hvorfor. Ikke bare som et verktøy for markedsføring, men også som innholdsskapere gjennom vår egen bryå-konto.

Din guide til treffsikkert TikTok-innhold

Å forstå TikTok er én ting; å mestre det er en annen. Vårt program gir deg ikke bare verktøyene, teknikkene og innsikten du trenger for å lykkes, men en formel for å skape treffsikkert innhold. Uansett om du ønsker å nå en ny målgruppe eller styrke din eksisterende merkevare, gir vi deg en steg-for-steg veiledning for å utnytte TikTok sitt fulle potensiale.

03
Å ta steget inn i TikTok-annonsering med Ecommerce Marketing har vist seg å være en svært god avgjørelse. Med en gjennomtenkt full-funnel strategi, dynamiske produktannonser og jevnlig fornyelse av innhold, har teamet deres sikret at vi skiller oss ut på TikTok, og resonnerer med målgruppen. Resultatene taler for seg: En gjennomsnittlig ROAS på 19.57x mot nettbutikken alene. 
Cecilie Grodås
Prosjektleder marked
Vi hjelper bedrifter i hele Norge med tilgang til likviditet, og ikke minst heier vi på alle de som driver eller har en drøm om å drive sin egen bedrift. TikTok har vært en viktig kanal for oss for å bygge kjennskap rundt vårt brand og tjenester, så vel som å spre kunnskap om det å drive sin egen bedrift og hvordan vi kan hjelpe. Teamet bak Ecommerce Marketing har vært en fantastisk partner for oss, og vi har virkelig nådd ut til en målgruppe med både unge og voksne mennesker på en engasjerende, morsom og effektfull måte. Med over en million visninger og titusenvis av følgere, har vi på kort tid oppnådd veldig gode resultater!
Israr Khan
Co-Founder and CPO / CTO
Gjennom samarbeidet med Ecommerce Marketing har vi virkelig fått et solid fotfeste på TikTok, både gjennom organisk vekst og betalt annonsering. Strategien de utformet for oss, forsterket vår tilstedeværelse både nasjonalt og internasjonalt, og til nå gitt oss over 50,000 følgere. Ved å satse på ekte og relevant innhold som treffer vår målgruppe, har Ecommerce Marketing hjulpet oss med å bygge en sterk, personlig forbindelse til et engasjert publikum. Vi gleder oss til fortsettelsen.
Ola Furseth
Daglig leder
Siden jeg begynte på TikTok med Ecommerce Marketing, har Kapitalkurs utvidet sin rekkevidde blant ambisiøse gründere og startups. Plutselig var vi ikke bare et rådgivningsselskap som skjulte seg bak tradisjonelle kanaler. Kapitalkurs ble en mer synlig, engasjerende og relevant aktør for de som søkte kunnskap om kapitalinnhenting. TikTok har gitt en god respons, og jeg har allerede sett at nye kunder har funnet oss nettopp her.
Frode Øvrevik
Daglig leder
Ecommerce Marketing har virkelig utmerket seg blant alle byråene vi har samarbeidet med. Jeg må si at kvaliteten på arbeidet deres har vært eksepsjonell og har virkelig satt en ny standard for hva vi ser etter i en samarbeidspartner. Vi setter stor pris på den profesjonaliteten og engasjementet de har vist, og vi ser virkelig frem til å fortsette vårt samarbeid med Ecommerce Marketing.
Mo Massfih
Branding Manager
Å ta steget inn i TikTok-annonsering med Ecommerce Marketing har vist seg å være en svært god avgjørelse. Med en gjennomtenkt full-funnel strategi, dynamiske produktannonser og jevnlig fornyelse av innhold, har teamet deres sikret at vi skiller oss ut på TikTok, og resonnerer med målgruppen. Resultatene taler for seg: En gjennomsnittlig ROAS på 19.57x mot nettbutikken alene. 
Cecilie Grodås
Prosjektleder marked
Anim pariatur cliche reprehenderit, enim eiusmod high life accusamus terry richardson ad squid. 3 wolf moon officia aute, non cupidatat skateboard dolor brunch. Food truck quinoa nesciunt laborum eiusmod.
Ola Furseth
Daglig leder
Anim pariatur cliche reprehenderit, enim eiusmod high life accusamus terry richardson ad squid. 3 wolf moon officia aute, non cupidatat skateboard dolor brunch. Food truck quinoa nesciunt laborum eiusmod.
Israr Khan
Co-Founder and CPO / CTO
Anim pariatur cliche reprehenderit, enim eiusmod high life accusamus terry richardson ad squid. 3 wolf moon officia aute, non cupidatat skateboard dolor brunch. Food truck quinoa nesciunt laborum eiusmod.
Karen Norton
Marketing Manager
Siden jeg begynte på TikTok med Ecommerce Marketing, har Kapitalkurs utvidet sin rekkevidde blant ambisiøse gründere og startups. Plutselig var vi ikke bare et rådgivningsselskap som skjulte seg bak tradisjonelle kanaler. Kapitalkurs ble en mer synlig, engasjerende og relevant aktør for de som søkte kunnskap om kapitalinnhenting. TikTok har gitt en god respons, og jeg har allerede sett at nye kunder har funnet oss nettopp her.
Frode Øvrevik
Daglig leder
Ecommerce Marketing har virkelig utmerket seg blant alle byråene vi har samarbeidet med. Jeg må si at kvaliteten på arbeidet deres har vært eksepsjonell og har virkelig satt en ny standard for hva vi ser etter i en samarbeidspartner. Vi setter stor pris på den profesjonaliteten og engasjementet de har vist, og vi ser virkelig frem til å fortsette vårt samarbeid med Ecommerce Marketing.
Mo Massfih
Branding Manager

9

Moduler

43

Videoer

7

Timer

Hva skal vi gå igjennom?

I dette programmet bryter vi ned hvordan TikTok fungerer og hvordan du kan bruke det som en effektiv markedsføringskanal. Fra den grunnleggende forståelsen av plattformen, til dypere innsikt i innholdsstrategier og optimalisering av annonsering. Vårt mål er å utruste deg med kunnskapen og verktøyene du trenger for å få mest mulig ut av TikTok for din bedrift.

1

Introduksjon til TikTok

Modul 1 er en introduksjon til programmet. Vi vil se på fordelene med å bruke TikTok sammenlignet med andre plattformer, og gi en grunnleggende forståelse av hvordan TikTok fungerer for de som er helt nye til plattformen.

Introduksjon
Ulike sosiale medier
TikTok profilen
3 videoer
31,5 min
1
Introduksjon
Ulike sosiale medier
TikTok profilen
Trykk for å se mer
Se mindre
Arrow - down
Video 1:
TikTok, sammenliknet med de andre plattformene
12,5 min
Video 2:
Slik fungerer TikTok (for nybegynnere)
9 min
Video 3:
TikTok profilen
10 min
2

Forståelse av algoritmen

I Modul 2 vil vi dykke dypere inn i TikTok-algoritmen, og forklare hvordan salgsprosessen på TikTok fungerer.

Algoritmen
For You feeden
Kjøpsreisen
2 videoer
50 min
1
Algoritmen
For You feeden
Kjøpsreisen
Trykk for å se mer
Se mindre
Arrow - down
Video 1:
Slik fungerer TikTok algoritmen
42 min
Video 2:
#TikTokMadeMeBuyIt
8 min
3

Din TikTok strategi

Modul 3 er dedikert til strategiutvikling på TikTok, fra å definere dine innholdsstolper og sette opp TikTok-mål mot forretningsmålene, til å velge ut hvem som skal være foran kameraet, og hvordan du kan holde engasjementet oppe.

Strategi
Konkurranse
Engasjement
7 videoer
1 time & 10 min
1
Strategi
Konkurranse
Engasjement
Trykk for å se mer
Se mindre
Arrow - down
Video 1:
Slik lager du en strategi for TikTok
31 min
Video 2:
Hvordan velger du ut hvem som skal være foran kamera? (Cast)
7,5 min
Video 3:
Hashtag strategi
5 min
Video 4:
Kan jeg reposte eller gjenbruke videoene mine andre steder enn TikTok?
3 min
Video 5:
Bør jeg duplisere innhold på tvers av flere TikTok kontoer?
1,5 min
Video 6:
Slik gjør du en konkurrentanalyse på TikTok
5,5 min
Video 7:
Hvordan engasjere deg med målgruppen din
17 min
4

Kreativ ideutvikling

Modul 4 er fokusert på å komme opp med gode videoideer, tips om hvordan du lager effektive videohooks og hvordan du skal bygge opp videoen.

Videoideer
Hooken i videoen
Videolengde
3 videoer
23,5 min
1
Videoideer
Hooken i videoen
Videolengde
Trykk for å se mer
Se mindre
Arrow - down
Video 1:
Slik kommer du opp med gode videoideer
10 min
Video 2:
“Hooken” - slik lager du en hook som drar seeren inn
7,5 min
Video 3:
Hvor lange bør videoene mine være?
8 min
5

Videoproduksjon

Modul 5 tar for seg praktiske aspekter ved videoopptak, inkludert valg av filmsted, betydningen av lys og kvalitet, kamerabevegelse, og produktplassering.

Slik filmer du en TikTok
Produktplasseringer
3 videoer
35,5 min
1
Slik filmer du en TikTok
Produktplasseringer
Trykk for å se mer
Se mindre
Arrow - down
Video 1:
Hvordan burde du filme TikTok videoene?
14 min
Video 2:
Hvordan fremme produktene/tjenestene dine på TikTok
18,5 min
Video 3:
Behind-the-scenes fra en shoot
3 min
6

Redigering og tilpasning

Modul 6 gir deg opplæring i hvordan du redigerer en TikTok som engasjerer målgruppen din.

Redigering
Visuelle effekter
Tilpasse innhold til TikTok
11 videoer
1 time & 4 min
1
Redigering
Visuelle effekter
Tilpasse innhold til TikTok
Trykk for å se mer
Se mindre
Arrow - down
Video 1:
Hvordan tenke når du redigerer en TikTok
17 min
Video 2:
Live redigering - Klipp
5,5 min
Video 3:
Live redigering - Tekst
5 min
Video 4:
Live redigering - Overlay
4 min
Video 5:
Live redigering - Musikk
4 min
Video 6:
Live redigering - Zoom
4,5 min
Video 7:
Live redigering - Voiceover
2 min
Video 8:
Live redigering - Effekter
7,5 min
Video 9:
Live redigering - Hooken
4,5 min
Video 10:
Live redigering - Animasjoner
7 min
Video 11:
BONOS - Nettsider til redigering
3 min
7

Effektiv publisering

Modul 7 forklarer hvordan du laster opp en video, med råd om videobeskrivelser, SEO, og hvordan du skal håndtere videoer som plutselig stopper å få visninger.

Legge ut videoer
TikTok SEO
Thumbnail
6 videoer
32,5 min
1
Legge ut videoer
TikTok SEO
Thumbnail
Trykk for å se mer
Se mindre
Arrow - down
Video 1:
Slik legger du ut en video
3,5 min
Video 2:
TikTok SEO
10 min
Video 3:
Har thumbnailen noe å si?
3 min
Video 4:
Hva gjør jeg rett etter at jeg har lagt ut en video?
4 min
Video 5:
Hvorfor sluttet videoen min å få visninger plutselig?
7 min
Video 6:
Dette skjer om du sletter TikTokene dine + hva du bør gjøre
5 min
8

Analyse og sikkerhet

I Modul 8 vil vi dykke inn i TikTok analytics og hvordan du kan bruke dette til din fordel, vi vil også se på hvordan du kan holde profilen seriøs med TikTok sine sikkerhetsfunksjoner.

Analytics
Sikkerhetstips
2 videoer
14 min
1
Analytics
Sikkerhetstips
Trykk for å se mer
Se mindre
Arrow - down
Video 1:
TikTok Analytics
7,5 min
Video 2:
Sikkerhetstips for deg som bedrift
6,5 min
9

BONUS: TikTok annonsering

Til slutt vil modul 9 introdusere deg til TikTok-annonsering, med instruksjoner om hvordan du lager effektive annonser, navigerer i Business Manager, og mer.

Annonsering
Effektive annonser
Teknisk oppsett
6 videoer
1 time & 28 min
1
Annonsering
Effektive annonser
Teknisk oppsett
Trykk for å se mer
Se mindre
Arrow - down
Video 1:
En introduksjon til TikTok annonsering
8 min
Video 2:
Hvordan lager du annonser som går bra på TikTok?
27 min
Video 3:
Spark ads: Hva det er og hvordan det kan brukes
11,5 min
Video 4:
Pixel Set Up & Attribution
14 min
Video 5:
Hvordan man navigerer seg rundt i Ads Manager og hva de ulike områdene er
17 min
Video 6:
Slik setter du opp en kampanje i TikTok
11 min

Se en gratis demo

Få en smakebit av programmet vårt! Registrer deg nedenfor, så sender vi deg en av videoene hentet rett fra læringsplattformen.

Takk! Vi har mottatt innsendingen av skjemaet, og sender deg en demovideo på mail straks! Husk å sjekke spam dersom du ikke har mottatt mailen innen noen få minutter.
Oops! Noe gikk galt under innsending av skjemaet
Dette er oss

Et litt utradisjonelt byrå

Som et digitalt markedsføringsbyrå vet vi at folk er lei av typiske annonser. Forbrukerne forandrer seg og stiller nå helt andre krav til hva de ønsker å se. Likevel føler vi at mange byråer sliter med å tilpasse seg og fortsetter med markedsføringen de har gjort i en årrekke. Det er her vi skiller oss ut.

Som en del av Gen-Z, forstår vi hva som appellerer for de ulike målgruppene og alderssegmentene. Denne innsikten kombinerer vi med vår markedsføringskompetanse for å skape kampanjer og innhold vi vet faller i smak hos målgruppen, samtidig som det driver resultater. Kort fortalt hjelper vi bedrifter å navigere seg i dagens stadig skiftende digitale verden, med lønnsomhet i fokus.  

Kundecaser

Disse casene gir en dypere forståelse av hvordan vi jobber, og setter lys på mulighetene TikTok kan gi din bedrift.

Bruker TikTok for å drive salg til nettbutikk og butikk

Anton Sport er en ledende sportskjede i Norge, med et bredt utvalg av sportsutstyr og -klær for alle aldre og nivåer.

Bruker TikTok for å øke merkevarebevissthet og søkere

Active Education er en av Europas ledende skoler innen utdanning av kompetansepersoner til treningsbransjen.

Klar for å ta steget ut på TikTok?

Hver bedrift er unik, og det er også deres læringsbehov. Om du vil navigere programmet selv, eller ha ekstra støtte gjennom en workshop, tilbyr vi alternativer tilpasset deg.

TikTok Masterclass
Be om pris
Full tilgang til den digitale læringsplattformen
Kontinuerlig oppdatering av programmet
Tilgang til programmet hvor som helst, når som helst
Personlig support
Tilgang til dokumenter og hjelpemidler
Få tilsendt tilbud
Spørsmål? Ta kontakt HER
TikTok Masterclass + Workshop
Be om pris
Full tilgang til den digitale læringsplattformen
Workshopen blir tilpasset dine behov og inkluderer en rekke grundige øvelser og oppgaver
Målrettet feedback: Se hva som fungerer og hva som kan forbedres i din strategi
Hands-on opplæring i best-practices for TikTok, tilpasset din bedrift og bransje
Ta kontakt
Spørsmål? Ta kontakt HER
Best verdi

Book en samtale

Gjennom denne samtalen vil vi se på din bedrift, og om dette programmet er den riktige løsningen for deg.

Ofte stilte spørsmål

For å veilede deg best mulig, har vi samlet og besvart de mest vanlige spørsmålene vi mottar. Skulle du ikke finne svar på det du lurer på, er vi alltid tilgjengelige for å bistå.

Bedriften min passer seg ikke på tiktok

Det er en vanlig misforståelse at kun visse typer bedrifter passer for TikTok. Plattformen har en mangfoldig brukerbase, og med riktig strategi kan enhver bedrift finne sin plass og målgruppe. Uavhengig av hvilken bransje du er i, er det en sjanse for å engasjere og tiltrekke seg et nytt publikum på TikTok.

Er dette programmet kun for store bedrifter?

Nei, vårt program er designet for alle typer bedrifter, enten du er en startup eller en etablert bedrift. Vi fokuserer på teknikker og strategier som kan skreddersys for enhver bedriftsstørrelse og -type.

Trenger jeg forkunnskaper om TikTok for å delta?

Nei, dette programmet starter fra grunnleggende prinsipper og bygger seg opp til mer avanserte teknikker. Så enten du er ny på TikTok eller har noe erfaring, vil dette programmet være nyttig.

Hvor lenge får jeg tilgang til dette programmet?

Du har ubegrenset tilgang til dette programmet. Du kan gå tilbake og se på modulene så mange ganger du vil.

Hvordan holder jeg tritt med endringer i TikTok-algoritmen etter at kurset er fullført?

Vi forstår at plattformer som TikTok er i konstant endring. Derfor tilbyr vi regelmessige oppdateringer og tillegg til kurset, slik at du alltid er oppdatert med de nyeste strategiene.

Hvordan kan jeg bestille TikTok Masterclass for bedrifter?

For å sikre at "TikTok Masterclass for bedrifter" er den rette løsningen for deres bedrift, tilbyr vi ikke direkte påmelding. I stedet ber vi deg om å booke en avtale med oss. På denne måten kan vi forstå dine spesifikke behov og forventninger bedre, og sørge for at kurset vil gi maksimal verdi for deg og din bedrift.

Hva gjør jeg etter opplæringsprogrammet?

Etter at du har fullført opplæringsprogrammet, står vi klare til å støtte deg videre. Vi tilbyr workshops tilpasset bedriften din sine behov, hvor du kan dykke dypere inn i bestemte temaer. I tillegg kan vi gi veiledning for å sikre at du implementerer det du har lært på best mulig måte. Og selvfølgelig, for de som ønsker en mer hands-on tilnærming, tilbyr vi også en rekke tjenester for å hjelpe deg med å ta TikTok-strategien din til neste nivå.

Se en gratis demo

Få en smakebit av programmet vårt! Registrer deg nedenfor, så sender vi deg en av videoene hentet rett fra læringsplattformen.

Takk! Vi har mottatt innsendingen av skjemaet, og sender deg en demovideo på mail straks! Husk å sjekke spam dersom du ikke har mottatt mailen innen noen få minutter.
Oops! Noe gikk galt under innsending av skjemaet