Case:

Bruker TikTok for å drive salg til nettbutikk og butikk

47.1x
Gjennomsnittlig ROAS
2.52%
Konverteringsrate

Målet

Anton Sport er en ledende sportskjede i Norge, med et bredt utvalg av sportsutstyr og -klær for alle aldre og nivåer. Som en bedrift som ønsker å holde seg konkurransedyktig i et stadig skiftende marked, var de nyskjerrig på TikTok og bruken av denne plattformen som en del av mediemiksen. Målet med annonseringen på TikTok er trafikk og salg, både direkte til nettbutikk og fysisk butikk.

Løsning

For å hjelpe Anton Sport å nå sine mål, utviklet vi en full-funnel strategi som involverer flere annonseformater og kampanjer for å maksimere konverteringer. Vi koblet opp produktkatalogen deres for å kunne kjøre dynamiske produktannonser basert på kategori, noe som øker relevansen i annonsene, og gir en kortere vei til kjøp.

For å unngå ad fatigue produserer vi nye annonser hver andre til tredje uke, noe som sikrer at Anton Sport alltid har friske annonser som er relevante for målgruppen. Vi legger også stor vekt på å produsere annonser som føles ut som vanlige TikTok videoer, og som dermed sklir inn i feeden og ikke blir oppfattet som forstyrrende.

Resultat

Resultatene fra TikTok-kampanjene for Anton Sport er svært positive. Gjennomsnittlig ROAS (return on ad spend) er på 47.1x, som betyr at hver krone som ble brukt på annonsering, resulterte i en inntjening på 47.1 kroner. I tillegg har kampanjene en gjennomsnittlig konverteringsrate på 2.52%.

Dette er ROAS direkte mot nettbutikk, som vil si at faktisk ROAS når man tar med fysiske butikker kan være høyere.

Hør hva de sier

Å ta steget inn i TikTok-annonsering med Ecommerce Marketing har vist seg å være en svært god avgjørelse. Med en gjennomtenkt full-funnel strategi, dynamiske produktannonser og jevnlig fornyelse av innhold, har teamet deres sikret at vi skiller oss ut på TikTok, og resonnerer med målgruppen. Resultatene taler for seg: En gjennomsnittlig ROAS på 47.1xx mot nettbutikken alene. 
Cecilie Grodås
Prosjektleder marked

Bygge opp en troverdighet på kompetanse

For å vise frem deres kompetanse har vi gjort dette gjennom informativt innhold som går inn på relevante temaer innen trening og kosthold. 

1.

La oss ta en kaffe!

Vi tar gjerne en prat for å se hvordan vi kan hjelpe deg.